مهمان گرامی سلام،
برای استفاده از تمام امکانات سایت میبایست
از طريق این لینک ثبت نام نمائید.
لطفاً این صفحه را به اشتراک بگذارید:
برترین کاربر ماه
 کاربر برتر ماه
موضوعات کارآمد
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: سیستم مدیریت کیفیت فراگیر (tqm)

  1. #1
    Azad Del آنلاین نیست.
    کاربر فعال

    تاریخ عضویت
    Jul 2014
    نوشته ها
    51
    تشکر
    0
    تشکر شده 17 بار در 15 ارسال

    سیستم مدیریت کیفیت فراگیر (tqm)

    بازار آی تی ایران

    سیستم مدیریت کیفیت فراگیر (TQM)

    200fwgfwf.jpg

    مدل مدیریت كیفیت جامع (TQM) روش متفاوتی را در نحوه نگرش به شیوه مدیریت فراهم می سازد و یك نوع فرهنگ مشاركتی را توسعه می بخشد كه در آن هریك از كاركنــان می تواند مستقیماَ در حوزه های مرتبط با كارش و تصمیم سازی در این مورد مشاركت كند.
    این مدل از طریق چرخه های كیفیت سازمانــدهی می شود و نگرش مثبت در میان كاركنان نسبت به كیفیت و سازمان ایجاد می كند.
    كاركنان بااحترام به یكدیگر می توانند یك محیط كاری بسیار جذاب برای خود فراهم سازند.


    هدف كلیه تلاشهای مدیریت كیفیت جامع در سازمان در جهت بهبود و حفظ كیفیت، جلب رضایت كامل مشتری با كمترین هزینه است.


    کیفیت یک محصول در ارتباط با سه عامل زیر تعیین می شود:


    1- کیفیت طرح
    2- کیفیت انطباق
    3- کیفیت عملکرد
    کنترل کیفیت یک کلمه مرکب از کنترل و کیفیت است
    کیفیت : وجود آن در یک محصول ، شایسته بودن آن را به مصرف گننده نشان می دهد.
    کنترل : به کار اعمال قوانین در پروسه تولید که تولیدکننده را در جهت دسترسی به نتایج مورد نظر مطمئن می سازد ، کنترل گفته می شود .


    مشاركت فعال


    اجرای برنامه توسعه كیفیت، به تدریج به سمت اهداف فراقسمتی همچون كیفیت، هزینه، نیروی كار و كیفیت زندگی كاری كاركنان سوق می دهد.
    چنین اقداماتی مطمئنا به افزایش رضایت مشتری و كاركنان منجر می شود.


    مدل tqm روش متفاوتی در نگرش به شیوه مدیریت فراهم می كند.


    به عبارت ساده می توان بیان كرد معنای مدیریت كیفیت جامع عبارتست از درگیركردن همه افراد در همه امور سازمان، به گونه ای كه در جهت اهداف و كوشش هایی قرار گیرند كه باعث بهبود عملكرد در تمامی سطوح سازمان گردد. 

    مدیریت كیفیت جامع را به چهار مرحله اصلی تقسیم می كنند :
    1 - مرحله كنترل كیفیت
    2 - مرحله تضمین كیفیت
    3 - مرحله كنترل كیفیت جامع
    4 - مرحله مدیریت كیفیت جامع

    اهداف و چشم اندازهای مدیریت کیفیت جامع :
    ۱) جلب رضایت كامل مشتری با كمترین هزینه
    ۲) درگیر كردن همه كاركنان با هدف حذف خطاها و جلوگیری از ضایعات و در نتیجه انگیزش بهتر آنها
    ۳) حفظ كیفیت و بهبود مستمر
    ۴) طراحی و انتخاب فناوری و فرآیندهای مناسب تولید
    ۵) آموزش عینی كیفیت
    ۶) اندازهگیری كار
    ۷) توجه به نقطه بهینه هزینههای چرخه حیات
    ۸) بهرهوری و ارزش افزوده بیشتر
    ۹) استانداردهای بالاتر
    ۱۰) سیستمها و رویه های بهبودیافته

    ابزارهای لازم جهت بکارگیری :
    ۱) آموزش
    ۲) ساختار كیفی
    ۳) كنترل آماری

    دستاندازهای جاده مدیریت كیفیت جامع
    ترس از ایجاد تحول یا فقدان توانایی ایجاد تحول در سازمان و مدیریت تحول
    كمبود یا نبود تعهد در مدیریت به ویژه مدیریت عالی
    فقدان سبك مدیریتی واحد
    كمبود یا فقدان اعتماد به نفس در زمینه اجرا و پیادهسازی این رویكرد
    بیم از انعطافپذیری
    كمبود ارتباطات اثربخش


    مدیریت كیفیت جامع شامل تمامی سطوح سازمان است.
    همه با هم برابرند و هر فرد یكی از اعضاء تیم سازمانی به شمار می رود.
    ویرایش توسط Azad Del : August 10th, 2014 در ساعت 06:50

کلمات کلیدی این موضوع